lørdag 29. juni 2013

Slektsbloggen min og hvordan jeg tenker å bygge den opp

Hei.
Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne. Slekt og historie er utrolig spennende og etterhvert som man blir  eldre øker interessen.
Min interesse startet for endel år siden da jeg var så heldig å overta (forvalte) min onkel Egill Eriksens slektsnotater.
Bildet viser fra venstre, min far Øyvind, onkel Kaare og onkel Egill

Onkel Egill var en "ihuga" slektsgransker og startet etter hva jeg har forstått som ganske ung sammen med sin fetter Emil Solberg. De utvekslet notater og lagde slektstre. Dette var jo lenge før dataens tidsalder og alt ble sirlig notert ned.
Disse notatene har jeg lagt inn i et slektsprogram som er "godt bevart" på min pc... De er også lagt ut på min hjemmeside på pdf'er.
Hjemmesiden min vil bli lagt ned om en stund så jeg prøver nå formidle dette gjennom blogg som er et enklerer "redskap" bare man har tunga rett i munnen, for "alt" forsvinner nedover ettersom nytt stoff dukker opp.
Jeg vil bruke faste sider (ligger øverst under headingbildet) foreløpig er de tomme men stoff vil komme etterhvert).
Etiketter: ligger ytterst til høyre, de vil forskjellige titler men også sortert under disse 4 hovedlinjene mine (besteforeldre).

Endel av det stoffet jeg sitter på kan også ha interesse for andre derfor mener jeg det er viktig å kunngjøre notatene.
Dette blir "et langt lerret å bleike" men med lange regnfulle sommerdager, sure høstdager og kalde vintere regner jeg med at denne bloggen vil vokse i omfang.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar